✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

آموزش شیرینی پزی|رنگینک

1390/12/2 13:55
نویسنده : قاصــــــدك
1,964 بازدید
اشتراک گذاری

 

مواد لازم

نیم کیلو خرما

آرد 1.5 لیوان ( به نظرم زیاد بود و اینبار میزان آرد رو کمتر میکنم)

کره 150 گرم

شکر نصف کاپ

آب 2 لیوان

زعفروون دم شده غلیظ 1 کاپ

گلاب 1 لیوان

مواد داخل رنگینک

گردو خرد شده به میزان لازم

پودر هل به میزان لازم

طرز تهیه

هسته ی خرما رو در درآوردم و با 50 گرم کره گذاشتم رو حرارت و هم زدم تا حسابی له بشه.دیگ هم باید تفلون باشه. بعد 1 کیسه فریزر رو باز کردم و خرما رو روش تا اونجایی که شد با قاشق پهن کردم بعد یه کیسخ فریزر دیگه رو باز کردم و گذاشتم روی خرما و با وردنه پهنش کردم و نایلون روی خرما رو برداشتم.

آرد رو الک کردم و توی دیگ تفت دادم تا بوی خامی ش گرفته بشه بعد 100 گرم کره بهش اضاف کردم و تفت دادم تا حسابی جذبش شد. شکر رو که با آب جوشیده ی سرد شده حل کرده بودم رو اضافه کردم بعد زعفروون و حسابی هم زدم خوب که جا افتاد و آماده شد 1 لیوان گلاب هم اضافه کردم و از روی حرارت برداشتم و ریختمش روی خرما اول با قاشق بعد هم روش نایلون گذاشتم و با وردنه پهن کردم.نایلون رو برداشتم و روش خرده های گردو و پودرهل ریختم دوباره روش نایلون کشیدم و با وردنه صافش کردم.

حالا نایلون رویی رو برمیداریم و آرووم به کمک نایلون زیری و با دقت و حوصله رولش میکنیم و با دست بهش فرم میدیم.می ذاریم 5 تا 6 ساعت تو یخچال بمونه و بعد برش میزنیم.

منبع:خاله ریزه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)