✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

چگونه تصویر کودک را در رحم مادر ببینیم؟

1390/8/4 23:12
نویسنده : قاصــــــدك
1,669 بازدید
اشتراک گذاری

 

معمولاً اسکن فراصوت، یکی از راه های چهره نگاری تقریبی جنین در رحم مادر است. حاملگی برای هر مادری دوران بسیار شگفت انگیزی است.

چگونه تصویر کودک را در رحم مادر ببینیم؟

معمولاً اسکن فراصوت، یکی از راه های چهره نگاری تقریبی جنین در رحم مادر است. حاملگی برای هر مادری دوران بسیار شگفت انگیزی است.

چگونه تصویر کودک را در رحم مادر ببینیم؟

بنابراین اصلاً جای تعجب نیست که درباره رشد کودک در رحم خود کنجکاو باشید. طی نه ماه حاملگی، بدن شما و جنین شما تغییرات زیادی را متحمل شده و جنین آماده به دنیا آمدن می شود. اگر چه حین حاملگی شما قادر به دیدن جنین و یا لمس او نیستید اما راه هایی وجود دارد که به وسیله آن می توانید روند نه ماه حاملگی را ببینید و از میزان رشد جنین مطلع شده و با جنین کوچک خود ارتباط برقرار کنید.

  1.  به ضربان قلب کودک خود گوش دهید. با استفاده از اسکن فراصوتی، بعد از هفته هشت و نه، پزشک به راحتی می تواند ضربان قلب کودک را به شما نشان دهد. البته دستگاهی هم وجود دارد که با استفاده از آن بعد از هفته سیزده شما در خانه هم به راحتی می توانید ضربان قلب کودک خود را بشنوید. این دستگاه با باطری کار می کند و امواج حاصل از تپش قلب کودک را تبدیل به صدا کرده و شما می توانید آن را بشنوید. شنیدن صدای ضربان قلب کودک، روشی شگفت انگیز برای ارتباط برقرار کردن با کودک است و به شما تضمین می دهد که کودک شما در وضعیت نرمالی قرار گرفته است. معمولاً ضربان قلب کودکان دوبرابر افراد عادی است یعنی در حدود 140 تپش در دقیقه.
  2. یک اسکن فراصوتی انجام دهید. این اسکن را می توانید دربازه های زمانی مختلف هنگام حاملگی انجام دهید. البته تشخیص زمان و تعداد آن به وضعیت سلامتی شما، جنین و دستورات پزشک بستگی دارد. با این اسکن، شما از وضعیت سلامتی کودک با خبر خواهید شد و وضعیت رشد او را بررسی می کنید. هنگامی که امواج فراصوتی به جنین در رحم برخورد می کند، به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می شود. این سیگنال ها، سپس تصویری از جنین می سازند که می تواند در صفحه نمایش نشان داده شود. اسکن فراصوتی زمان تقریبی زایمان را محاسبه کرده، موقعیت قرار گیری جنین را نشان داده و ناهنجاری های خطرناک را شناسایی می کند. با این اسکن، شما به دلیل دیدن حرکات دست و پای جنین داخل رحم، بیشتر با او ارتباط برقرار کرده و او را شناور در فضای رحم می بینید.
  3. حرکات جنین را از روی شکم ببینید. طبق تحقیقات صورت گرفته در موسسه حاملگی آمریکا، زنان در هفته های 25 به راحتی می توانند حرکات جنین را تشخیص دهند. البته میزان این تشخیص می تواند به اندازه کودک، نحوه قرار گیری جنین و سابقه حاملگی شما بستگی داشته باشد و می تواند در نازک شدن پوست تاثیر زیادی داشته باشد. هنگامی که برای اولین بار حرکت کودک را متوجه شدید، احساس خوش آیندی در شما به وجود می آید که می تواند تاثیر زیادی را بر روی برقراری ارتباط شما با کودک داشته باشد و شما احساس می کنید که موجودی در داخل بدن شما رشد می کند. احساس حرکت جنین داخل رحم به شما کمک می کند که بدانید سالم است و در وضعیت مناسبی به سر می برد.

توصیه ها و هشدارها:

شما می توانید از اسکن فراصوتی قبل از تولید برای فهمیدن شرایط جنین کمک کنید. حرکات جنین در رحم را به دقت زیر نظر بگیرید و روند خواب یا بیداری او را در رحم بدانید.

طبق تحقیقات صورت گرفته، دستگاه های تشخیص ضربان قلب کودک گاهی افراد را دچار اشتباه می کنندو برای قبل از هفته سیزده مناسب نیست. حرکات بیشتر جنین در رحم بعد از هفته 32 آغاز می شود و هنگامی که می خواهید در هفته های آخر حرکات جنین را زیر نظر بگیرید اصلاً به خود نگرانی راه ندهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)