✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

بدون عنوان

1391/12/26 15:32
نویسنده : قاصــــــدك
882 بازدید
اشتراک گذاری
•اگر کمد دیواری منزل شما بزرگ نیست می‌توانید با قفسه بندی کردن آن، فضای زیادی برای گذاشتن لباس‌ها به شکل تا کرده ایجاد کنید. شلوار جین‌ها، تی شرت ها، شال‌ها و روسری‌ها را در قفسه‌های جداگانه تا کنید. به این ترتیب هم آن‌ها جلوی چشمانتان قرار دارند و پیدا کردنشان راحت خواهد بود و هم از شلوغی و بی سامانی کمدتان جلوگیری کرده‌اید.
•از درِ کمدتان هم می‌توانید به عنوان رخت آویز استفاده کنید، با نصب گیره‌هایی که بوسیله چسب روی در یا دیوار قرار می‌گیرند، کمربندها و شال‌های ظریقتان را از بی جایی نجات دهید.
•با آغاز هر فصل لباس‌های فصل قبل را مرتب تا کنید و در یک کیسه پارچه‌ای بگذارید تا هم جای کمتری اشغال کند و هم در معرض آفتاب و گرد و خاک نباشد.
•از چمدان برای وسایل غیر قابل استفاده و چیدن ملزومات سفر استفاده کنید. حتی می‌توانید کیسه لباس‌های فصل قبل را هم در آن جای دهید.
 
  • چگونه کمد مرتبی داشته باشیم؟
  •  

    بد نیست پیشنهادهای زیر را هم بخوانید:
     
     
    •برای خرده‌ریزهایتان بهتر است یک جعبه زیبا فراهم کنید و آن‌ها را درون آن بریزید.
    •اگر کمدهای شما هیچ جایی برای کفش‌هایتان ندارند، می‌توانید آن‌ها را داخل جعبه قرار داده و رنگ و مدل هر کفش را روی جعبه بنویسید و زیر تختتان بگذارید؛ به این ترتیب برای پیدا کردن هر کفش مجبور به باز کردن در همه جعبه‌ها نخواهید بود.
    •اگر کمد شما فضای زیادی دارد، کفش‌های خود را از جعبه‌هایشان بیرون بیاورید و در قسمت‌های مخصوص خود در کمد قرار دهید، خیلی راحت‌تر تنها با یک نگاه کفش مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ قفسه‌های مخصوص کفش درون کمد که دارای اشکال و انواع مختلف هستند، کمک می‌کنند تا کفش‌های شما به‌صورت مرتب و بدون اینکه با دیگر وسایل و لباس‌های موجود در کمد برخورد داشته باشند کنار هم قرار گیرند.
    •اغلب ما معمولا موقع آویزان‌کردن لباس‌ها در کمد با وجود چوب‌لباسی‌های متنوع، هر چوب‌لباسی خالی‌ای را که در دسترس است، برداشته و لباس را روی آن آویزان می‌کنیم؛ آن‌وقت اعتراض می‌کنیم که نمی‌دانیم چرا کت و دامن یا کت و شلوار نوی ما بعد از مدتی آویزان بودن داخل کمد، سرشانه‌هایش بد فرم و چین‌دار شده و دیگر شکل اولیه را روی بدن ما ندارد؛ درصورتی که مقصر اصلی خودمان هستیم زیرا انتخاب ما برای چوب‌لباسی مناسب، درست نبوده است. بله، تعجب نکنید. در واقع چوب‌لباسی‌ها نه تنها ابزار آویزان‌کردن لباس‌ها هستند بلکه نقش محافظت‌کننده از فرم آن‌ها را نیز برعهده دارند. پس در آویزان کردن هر لباس به چوب‌لباسی مخصوص آن دقت کنید.
    •گاهی اوقات بخشی از کمد دیواری را به چیدن رختخواب اختصاص می‌دهیم. اگر شما هم این کار را می‌کنید، توجه کنید که دیوار پشتی کمد دیواری نمناک نباشد چون سبب مرطوب و نم‌دار شدن رختخواب می‌شود و چون رطوبت و تاریکی جای مناسبی برای رشد سریع قارچ‌ها و میکروب‌ها است این نم سبب تشکیل قارچ و گاه کپک می‌شود. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی درب کمد دیواری باز بماند تا هوا در داخل کمد جریان پیدا کند و از ایجاد کپک جلوگیری شود و بوی نامطبوع آن از بین برود.
    •در صورتی که از رختخواب‌ها و لباس‌ها به مدت طولانی استفاده نکرده‌اید حتما آن‌ها را از داخل کمد دیواری خارج کنید و اجازه دهید هوا در میان آن‌ها جریان پیدا کند.
    •وسایل مربوط به کودکان نقش مهمی در به‌هم ریخته کردن فضای منزل دارند. سعی کنید تا از سنین پایین به آن‌ها آموزش دهید که از وسایل خود به خوبی مراقبت کرده و پس از اتمام کار با هر وسیله‌ای، آن را به جای خود بازگردانند. جعبه‌ها، سبدها، قوطی‌ها و مکعب‌های مختلف برای وسایل نقاشی و اسباب بازی کودکان مناسب است. قفسه‌های کوتاه و کوچک برای جای دادن این وسایل انتخاب خوبی است و برای کودکان هم به راحتی قابل دسترس است. حداقل هفته ای یک بار از فرزندتان بخواهید که اتاق، کمد و وسایل خود را کنترل کرده و در صورت لزوم مرتب کند.
    •لباسهای زیر و یا خاص خود را طوری قرار دهید که در معرض دید نباشند.
     
    وقتی وسایلتان را نظم و ترتیب بخشیدید، نوبت به آموزش اعضای خانواده و ایجاد یک سری عادات مثبت در آن‌ها می‌رسد. اعضای خانواده را دور هم جمع کنید. توجه آن‌ها و به ویژه کودکانتان را به مزایای وجود نظم و ترتیب در خانه جلب کنید و از آن‌ها بخواهید وسایل و لوازم مختلف را همیشه پس از استفاده در جای خود قرار دهند تا نظم و ترتیب به وجود آمده در منزلتان حفظ شود. 

www.islamiclife.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)