✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

زبان عشق همسرتان را کشف کنید

1391/12/26 15:25
نویسنده : قاصــــــدك
3,083 بازدید
اشتراک گذاری
زبان عشق همسرتان را کشف کنید
اگر می‌خواهید زندگی و روابط پایدار و خوبی در طول سال‌های زندگی داشته باشید، راه‌های بیشتری برای نشان دادن عشق خود انتخاب كنید. برای ابراز عشق و علاقه خود سعی كنید خلاق باشید و همیشه راه‌هایی جدید برای نشان دادن عشق خود بیابید.

 
برای تداوم بهتر و بیشتر هر گونه رابطه، و اطمینان از سلامت آن باید از تكنیكهایی استفاده كرد كه از جمله مهم‌ترین و كارآمدترین آنها، كسب مهارت در شناخت و درك زبان عواطف است. قدرت فهم بموقع احساسات و علایق، و بروز آن به شیوه صحیح، هنری است كه اغلب لابلای هزاران گرفتاری روزمره فراموش میشود.
 
شاید برخی از ابراز علاقه خود خجالت هم می‌كشند. این حالات تا آنجا پیش می‌رود كه بعضی از ما انسان‌ها، ابراز علاقه و بیان احساسات را عملی ناشایست می‌دانیم. اما آن طور كه متخصصان امر می‌گویند ابراز محبت یكی از موثرترین شیوه‌ها برای حفظ رابطه‌ای سالم است. در هر رابطه‌ای عدم توجه به فرد مقابل و نادیده گرفتن احساسات او نه تنها باعث دلسرد شدن فرد می‌شود كه رابطه را نیز به خطر می‌اندازد. در چنین حالاتی ما همیشه با ارتباطی شكننده مواجه هستیم كه بر اثر كوچك‌ترین تنشی دچار آسیب جدی می‌شود.
 
انواع گوناگون روابط از جمله روابط كاری، دوستی، خانوادگی و…. زندگی اجتماعی ما را تشكیل می‌دهند. اگر به حفظ این روابط اهمیت می‌دهیم و برای ما مهم است كه این تعامل‌های اجتماعی حفظ شوند باید با توجه به نوع رابطه و شرایط خاص آن، سعی در بروز احساسات خود داشته باشیم.

روابط خود را مستحكم كنید
در میان همه روابط و تعاملات گوناگون اجتماعی، به یقین می‌توان گفت مهم‌ترین رابطه میان همسران شكل می‌گیرد. در حقیقت زندگی مشترك، یعنی رابطه‌ای سرشار از مهر، محبت، اعتماد و علاقه میان یك زن و یك مرد.
گاهی ممكن است زن یا مرد، فكر كنند نیازی به ابراز علاقه و نشان دادن عشق خود ندارند در حالی كه این بزرگ‌ترین اشتباه در یك زندگی مشترك است. هیچ دلیلی مانند گرفتاری، كارهای روزمره، خجالت كشیدن و… برای این عدم توجه در روابط موجه نیست و افراد چه زن و چه مرد باید تمام سعی خود را برای بهبود و استحكام رابطه میان خود انجام دهند. فراموش نكنیم كه مانند ورزش، این تلاش برای حفظ و تقویت رابطه نیز مربوط به یك دوره خاص از زندگی نیست و همه ما باید آن را حالت و رفتاری دائمی بدانیم؛ از لحظه آغاز زندگی مشترك تا پایان حیات.
به یاد داشته باشید كه عدم ابراز علاقه میان یك زوج، تنها در محدوده خودشان متوقف نمی‌شود، چنین رفتاری می‌تواند منجر به بروز مشكلات و اختلافات در خانواده نیز بشود. بدیهی است كه چنین تنش‌هایی برای ادامه حیات خانواده بسیار خطرناك است. از آن‌جا كه خانواده اولین و مهم‌ترین پایگاه اجتماعی است بروز این مشكلات و اختلافات دامنگیر جامعه نیز خواهد شد. شاید به همین دلیل است كه همه جامعه‌شناسان و روان‌شناسان و دیگر محققان حوزه‌های اجتماعی بر اهمیت حفظ كانون خانواده تاكید اساسی دارند.

چگونه ابراز عشق كنیم؟
در مراحل اولیه ازدواج و دوران نامزدی، بسیار طبیعی است كه زوجین نسبت به هم عشق و علاقه خاصی نشان دهند. اما پس از ازدواج، همسران وارد مرحله تكراری زندگی می‌شوند و دیگر این ابراز علاقه (حداقل به اندازه گذشته) وجود ندارد. هر چه بر طول زندگی مشترك افزوده می‌شود، گویی ابراز علاقه میان زن و شوهر سخت‌تر می‌گردد؛ ولی همه ما باید تلاش كنیم و اجازه ندهیم كه هیچ روزی بدون تحكیم و تقویت عشق و روابط ما بگذرد. با خود بگوییم و تكرار كنیم كه ابراز علاقه و محبت نه تنها عملی خجالت‌آور و ناپسند نیست بلكه باعث دلگرمی و استحكام روابط می‌شود.

البته باید به این نكته نیز توجه داشته باشیم كه ابراز عشق و علاقه در هر دوره و هر زمانی شكلی متفاوت خواهد داشت. همچنین من و شما باید سعی كنیم كه زبان عشق شریك زندگی خود را كشف كنیم. هر فردی زبان عشق مخصوص به خود را دارد. برخی با گفتن جملات عاشقانه و ابزار كلامی عشق و محبت خود را به فرد مقابل ارائه می‌كنند. بعضی با خدمت‌رسانی و كمك كردن می‌توانند عشق و علاقه خود را بروز دهند و عده‌ای دیگر هدیه دادن را نشانه محبت و علاقه می‌دانند.
مهم است كه زبان عشق طرف مقابل را بدانید و سعی كنید كه همان طور علاقه خود را به او ابراز و اثبات كنید. اما یك نكته را فراموش نكنید و آن این كه نشان دادن علاقه تنها با رفتارهای خاص كافی نیست و همه ما حتما باید از جملات و كلمات محبت‌آمیز و زیبا نیز استفاده كنیم. در میان همه این عوامل و نكات، توجه به این مطلب نیز مهم است كه عشق واقعی بر پایه احتیاجات شما بنا نمی‌شود، بلكه بر پایه نیازهای شریك زندگی شما شكل می‌گیرد. پس سعی كنید به همسر خود نشان دهید كه شما هم در زندگی به او نیاز دارید و نیاز خواهید داشت.

احساسات خود را پنهان نكنید
‌ در تمام طول زندگی عشق و محبت خود را ابراز كنید. اجازه بدهید كه همسر شما بداند چقدر او را دوست دارید. صحبت كردن در مورد احساسات خودتان راهی برای این ابراز احساسات است و همیشه بخاطر داشته باشید كه اعمال و كارهای شما مهم‌تر از صحبت‌های شماست. پس فقط چیزی نگویید، بلكه كاری كنید كه عشق به همسرتان را نشان دهد. خوب خواهد بود اگر حتی زمانی كه همسر شما در محل كارش است، گاهی با او تماس داشته و به او بگویید كه او را دوست دارید.
در زندگی زناشویی مسائلی پیش می‌آید كه لازم است در مورد موضوعی با همسر خود بسیار جدی صحبت و حتی او را نصیحت كنید. در چنین شرایطی نیز سعی كنید این كار هم با عشق و علاقه همراه باشد. این روش هم باعث پذیرش بهتر سخن شما خواهد شد و هم این كه همسرتان درك می‌كند شما در همه حال او را دوست دارید و پشت و پناهش هستید.

وقت بیشتری با هم باشید
در مواقعی كه عشق و محبت خود را به او ابراز می‌كنید، بهتر است كلام شما با اقدامی نیز همراه شود. مثلا شعری عاشقانه بسرایید، پیغامی عاشقانه بگذارید، در كارهای خانه به همسر خود كمك كنید و یا هزاران كار دیگر. البته باید كاری را انتخاب كنید كه می‌دانید همسر شما آن را دوست دارد.

نكته دیگری كه باید بسیار مورد توجه شما باشد این است كه حتما به همراه زندگی‌تان احترام بگذارید. احترام به او و خواسته‌هایش، نشانه علاقه‌ای پایدار است.
همچنین زمان بیشتری را برای بودن در كنار همسرتان اختصاص دهید. گاهی اوقات تلویزیون و رادیو را خاموش كنید و زمانی را فقط در كنار همسرتان باشید. با او صحبت كنید در مورد هر چیزی كه او می‌پسندد و خلاصه هر كاری كه او را شاد كند و درك كند كه شما این كارها را صرفا برای او انجام می‌دهید.
ساعاتی در كنار هم بودن، رفتاری است كه در تمام سنین باید آن را تجربه كرد. سعی كنید كه در این اوقات حتی بچه‌ها نیز اطراف شما نباشند. این فرصت خوبی برای صحبت كردن و تبادل نظر است. در میان این گفتگوها سعی كنید كه احساسات همسر خود را درك كنید و حتی اگر نظری مخالف شما دارد به او گوش دهید.

همچنین خوب خواهد بود اگر این زمان‌ها را دقایقی شاد و مفرح سازید. همچنین سعی كنید زمان‌هایی را با همسرتان بیرون از خانه بگذرانید. مثلا برای شام با هم بیرون بروید، با هم به پارك بروید و قدم بزنید؛ به سینما بروید؛ ولی دقت كنید كه در این اوقات مشكلات و مسائل سخت زندگی را مطرح نكنید. بهتر خواهد بود در این مواقع كه همراه همسرتان هستید، دست یكدیگر را بگیرید و این‌گونه محبت خود را به او نشان دهید. همچنین گاهی بهتر خواهد بود تا زمانی را فقط در سكوت و در كنار یكدیگر كاری را انجام دهید. مثلاً یك پیاده‌روی در سكوت بسیار مفید خواهد بود؛ یا انجام یكی از كارهای خانه.

نیمه پر لیوان را ببینید
یكی دیگر از راه‌های ابراز علاقه این است كه فقط نكات منفی ومشكلات رفتاری او را یادآوری نكنید. همه ما باید بیاموزیم كه روی جنبه‌های مثبت رفتار همسرمان بیشتر تأكید كنیم. یاد بگیریم به موارد بسیار كوچك و نكات مثبت رفتار او توجه كنیم و برای همین اعمال هر چند كوچك، از او سپاسگزاری كنیم.

مورد دیگری كه به یاد داشتنش برای ایجاد یك رابطه مناسب بسیار ضروری است این كه همیشه باید با همسر خود صادق باشید و به او واقعیت را بگویید. فراموش نكنید كه گفتن حقیقت، خود انجام عملی عاشقانه بوده و نشانه عشق و احترام شما نسبت به همسرتان است.
در زندگی مشترك و در هرگونه رابطه‌ای اشتباه كردن یك امر پذیرفته شده است. پس سعی كنید همسر خود را ببخشید تا خودتان نیز بخشیده شوید. همچنین هرگاه خود شما نیز مرتكب اشتباهی می‌شوید آن را بپذیرید و منكر عمل اشتباه خود نشوید. این هم نوعی صداقت در زندگی مشترك است.

به یاد داشته باشید كه عشق و خدمت به طور ذاتی مرتبط هستند. هر آنچه كه شریك زندگی شما نیاز دارد و در حد توان شما و عرف جامعه است باید انجام دهید تا عشق خود را نسبت به او نشان دهید. به‌عنوان مثال اگر او رفتاری را نمی‌پسندد و دلایل خود را نیز به شما گفته و شما باز هم بر كار خود اصرار بورزید، عشق خود را نسبت به او كاسته‌اید. همچنین ابراز عشق باید بدون قید و شرط باشد؛ بهتر است از چنین دیدگاهی علاقه خود را به همسرتان نشان دهید.

راه‌های جدیدی برای مهرورزی كشف كنید
اگر می‌خواهید زندگی و روابط پایدار و خوبی در طول سال‌های زندگی داشته باشید، راه‌های بیشتری برای نشان دادن عشق خود انتخاب كنید. برای ابراز عشق و علاقه خود سعی كنید خلاق باشید و همیشه راه‌هایی جدید برای نشان دادن عشق خود بیابید. هم شیوه‌های جدید كلامی و هم رفتارهای مناسب گوناگون. با محبت، همدردی، شوخی، سرگرمی، حضور داشتن در كنار او، ‌حقیقت‌گویی می‌توانید عشق و محبت خود را ثابت كنید.
با ابراز محبت، صبر و شكیبایی و روابط مناسب و سنجیده متقابل می‌توان رابطه‌ای موفق را رقم زد. همیشه با ادب و احترام، عادلانه و سرشار از حقیقت با شخص مقابل و بویژه همسر خود برخورد كنید.

اگر در ابراز عشق و علاقه خود خلاق باشید و همواره راه‌های جدیدی برای نشان دادن عشق خود انتخاب كنید، اطمینان داشته باشید كه روابط شما همیشه رو به رشد و رویش خواهد بود. این رفتار، علاوه بر ایجاد رضایت در همسر و شریك زندگی‌تان، زندگی‌ای سرشار از عشق، محبت، صمیمیت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)