✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

ایده ای برای کریسمس و نوروز (۱)

1391/12/9 11:52
نویسنده : قاصــــــدك
1,056 بازدید
اشتراک گذاری

سال ها سریع تر از آن چه تصور می کنیم، می گذرند و به انتها می رسند. شاید موضوعی که ذهن بسیاری از افراد را در هنگام گذراندن روزها و لحظه های پایانی هر سال به خود مشغول می کند، چگونه گذراندن آن سال باشد. به این می اندیشند که در سالی که گذشت چه اتفاقاتی رخ داد؟ چه موفقیت هایی بدست آوردم؟ چه موانعی را پشت سر گذاشتم؟

چه لحظه هایی را با خانواده گذراندم؟ سال گذشته را در ذهن مرور می کنند و برای سال بعد تصمیماتی می گیرند. اما مسئله ای در این میان وجود دارد و آن گذر زمان است. احتمالاً همه افراد اتفاقات بزرگی که در آن سال پیش آمده به خوبی به یاد دارند اما لحظه های شیرین کوچک، زود فراموش می شوند. به عنوان مثال علت خنده ی زیبای مادرتان پس از شنیدن یک جمله یا خبر خوب کوچک، اختراع یک کلمه توسط کودکی که تازه شروع به حرف زدن کرده است، شوخی های بامزه بین خواهر و برادرها، حتی یک لطیفه. موارد بسیار زیادی در این زمینه می توان نام برد که فراموش می شوند. در این مطلب ایده ای به شما هدیه می دهم تا با اجرای این ایده در شروع هر سال همیشه شاد و خندان باشید. به این امید که سالی که با شادی اینچنین آغاز شود، سراسر خوشی و سرور باشد.

عزیزانی که فرا رسیدن سال نو میلادی را جشن می گیرند، برای اجرای این ایده فرصت زیادی ندارند. اما می توانند به اجرای آن در سال جدید بیندیشند و دوستانی که فرا رسیدن نوروز را جشن می گیرند برای انجام این ایده حدوداً ۳ ماه فرصت دارند.

آن چه نیاز دارید:

کاغذ (ترجیحاً در رنگ های متفاوت)

خودکار

بطری (برای قرار دادن کاغذها)

یک اتفاق خوب

روش کار:

بطری را در مکانی که در معرض دید افراد خانواده باشد قرار دهید. به عنوان مثال کانتر آشپزخانه. کنار بطری خودکار و کاغذ بگذارید. هر کدام از اعضاء خانواده، زمانی که موضوع جالبی اتفاق می افتد و باعث خوشحالی همه یا یکی از اعضا می شود، آن رویداد را روی کاغذ به طور خلاصه یادداشت می کند، کاغذ را تا می کند و بدون آن که آن چه در کاغذ نوشته است با کسی در میان بگذارد، آن را در بطری می اندازد. هیچ کدام از این کاغذها تا سال جدید خوانده نخواهند شد. حتی اعضای خانواده وقتی به بطری نگاه می کنند، نمی دانند چه کسی آن کاغذها را درون بطری انداخته است. می توانید ساعاتی قبل از تحویل سال یا بعد از آن کاغذهای درون این بطری را بیرون بیاورید، آن ها را یکی یکی باز کنید و بخوانید و لحظات شادی را با خانواده داشته باشید.  سال بعد یک بطری جدید برای شروع دوباره. اگر این ایده مورد پسندتان واقع شده، ایده ای که فردا به شما هدیه خواهم کرد را نیز ببینید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)