✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

دندان‌های شیری را فراموش نکنید

1391/11/30 21:18
نویسنده : قاصــــــدك
829 بازدید
اشتراک گذاری

 

دندان شیری
یک متخصص دندان‌پزشکی کودکان گفت: در صورت رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان در دوره کودکی، دندان‌های شیری نیز مانند دندان‌های بزرگسالان دچار عفونت می‌شوند.
 
دکتر لیلا بصیر اظهار کرد: دندان شیری مدت زمان کمتری در دهان می‌ماند و همین موضوع موجب شده مردم نیز کمتر به آن اهمیت ‌دهند.
وی افزود: هر چند به دلیل این که کودکان پاکیزه‌تر هستند و از موادی مانند سیگار استفاده نمی‌کنند، عفونت دندان در کودکان کمتر مشاهده می‌شود ولی رسیدگی به دندان‌های شیری نیز ضرورت دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عفونت در دهان به دو شکل دیده می‌شود؛ گاه عفونت مربوط به لثه است و با پیشرفت آن، استخوان تحلیل رفته و دندان لق می‌شود. در نوع دوم نیز دندان به دلیل پوسیدگی شدید و رسیدن این پوسیدگی به عصب، دچار عفونت شده و ریشه دندان هم درگیر شده و دندان لق می‌شود.
بصیر عنوان کرد: برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند لق شدن دندان‌های شیری، طبیعی است و این نوع دندان به هر حال می‌افتد. درحالی که لق شدن دندان‌ها تا سن 6 سالگی، غیرطبیعی است و باید به آن رسیدگی شود. دندان آسیاب شیری نیز معمولا در سنین 10 تا 12 سال می‌افتد.
این دندان‌پزشک کودکان تصریح کرد:‌ دندان شیری در حالت طبیعی در هنگام افتادن مشکلی ایجاد نمی‌کند و هیچ‌گونه التهابی در اطراف دندان و لثه دیده نمی‌شود. بنابراین دندان‌های شیری طبیعی با دندان عفونی تفاوت‌هایی دارد که خانواده‌ها باید از آن آگاه باشند.
وی گفت:‌ بهتر است خانواده‌ها همیشه دندان کودکان را چک کرده و در صورت مشاهده ضایعه، برای درمان مناسب اقدام کنند.
 
منبع:سلامت نیوز
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)