✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

فوايد بازي کردن کودکان

1390/11/25 12:15
نویسنده : قاصــــــدك
1,183 بازدید
اشتراک گذاری

به گزارش گروه خواندني هاي مشرق، ما کودکان خود را به مدرسه ميفرستيم تا درس بخوانند و کسب علم کنند. همچنين بر اين باور هستيم که بچه هايمان ميتوانند در مدرسه آداب اجتماعي و چگونگي انجام کارهايشان را ياد بگيرند.بايد بگوييم اين مسائل درست هستند ولي ما هيچوقت نقش بازي کردن را در يادگيري فرزندانمان جدي نگرفته ايم.

بازي ها بايد با سلامتي کودکانمان در ارتباط باشند.اين بازي ها بهتر است باعث تحرک کودکانمان نيز بشود.از جمله اين ها ميتوان به:قايم موشک، دوچرخه سواري، خانه سازي يا حتي وانمود کردن به تير اندازي و غيره اشاره کرد. اين بازي ها باعث ميشود تا کودکان خلاقيت بيشتريي به خرج دهند و با تحرکي که دارند سلامت بدن خود را نيز تامين مي کنند.

طبق سال ها تحقيق توسط محققان،آنها به اين نتيجه رسيده اند که بازي ها مي توانند يکي ازمهمترين عوامل براي رشد ذهني و جسمي کودکان باشند.

وانمود به بازي:

کودک شما مي تواند به طور فرضي با دشمنان تخيلي بجنگد يا با عروسک هاي خود بازي کند. در اين نوع بازي اين مهم است که فرزند شما در حال استفاده از قوه تخيل اش مي باشد و همين باعث ميشود تا بتواند اين قوه را به مرور زمان پرورش دهد. در هنگام انجام اين بازي ها کودکان از چند بخش مغز مانند: تفکر، حرکت، تخيل، احساس و غيره به طور همزمان کمک ميگيرند.محققان به اين نتيجه رسيده اند که بچه هايي که اين نوع بازي ها را زياد انجام ميدهند، ذهنشان براي گرفتن تصميم هاي پيچيده بهتر عمل ميکند.

خانه سازي:

خانه سازي قدرت رياضي را افزايش ميدهد؟ اين جمله شايد به طور کلي درست نباشد اما بايد بگوييم که طبق گزارشات دانشمندان، گروهي از آن ها تعدادي از کودکان را از سنين کودکي زير نظر داشته و متوجه شدند که کودکاني که در بچگي به اين بازي مشغول بوده اند در سنين بالا مسائل رياضي را بهتر انجام مي دادند. همچنين اين کودکان بهتر از ديگران مي توانند از پس مشکلات برآيند.

بازي هاي تخته اي:

اين بازي ها ميتوانند بسيار به کودکان شما کمک کند. از اين بازي ها ميتوان به مارو پله،منچ يا هربازي تخته اي ديگر اشاره کرد. اين بازي ها ميتوانند به فرزند شما مباحث پايه اي رياضي مانند شمارش را ياد بدهند همچنين ميزان قدرت تصميم گيري و رعايت نوبت و غيره را نيز افزايش دهند.

بازي هاي زنگ تفريح:

متاسفانه بسياري از مدارس بدون توجه به فوايد زنگ تفريح، اين زمان استراحت بچه ها را کوتاه کردند و به ساعات درسي اضافه نموده اند. بايد توجه کنيم که در اين زمان ها معمولا بچه ها کارهاي گروهي را ياد ميگيرند و همچنين براي انجام بازي هاي جديد دست به کارهاي خلاقانه ميزنند. اما اگر بعد از زماني طولاني به بچه ها استراحت دهيم آن ها توان انجام کاري را ندارند به اين علت که ذهن آن ها خسته است.

بازي خارج از خانه:

تلويزيون و کامپيوتر و وسايلي از اين قبيل کودکان را در خانه نگه ميدارد، اما بايد آگاه باشيم که بسياري از فرصت هاي آموزشي در خارج از خانه وجود دارد. اجازه بدهيد تا فرزندانتان در خارج از خانه به بازي بپردازند. اين کار باعث افزايش سطح فرهنگي آن ها ميشود و همچنين باعث ميشود تا در شرايط سخت به ذهن خود فشار آورند تا بتوانند يک تصميم درست بگيرند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)