✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

نان نخودچي

1390/11/25 11:00
نویسنده : قاصــــــدك
1,397 بازدید
اشتراک گذاری

 

مواد لازم:
آرد نخودچي (گل)        500 گرم
پودر شكر         250 گرم
روغن جامد             250 گرم
پودر هل               1 قاشق غذاخوري
پودر پسته براي تزئين       به ميزان لازم

طرز تهيه:
پودر شكر، پودر هل و روغن جامد را با همزن مي­زنيم تا صاف و يكدست شود. سپس آرد نخودچي را به آن افزوده و پس از آنكه آن را مخلوط كرديم، مواد را دو بار از چرخ گوشت رد مي­كنيم تا خمير لطيفي به دست آيد. خمير را در كيسه نايلوني به مدت 24 ساعت در يخچال قرار مي­دهيم تا استراحت كند.خمير را حدود يك ساعت قبل از پخت، از يخچال بيرون آورده و يك بار آن را از چرخ گوشت رد مي­كنيم. سپس خمير را با وردنه روي سطح صافي پهن كرده و با قالب دلخواه آن را قالب مي­زنيم و در سيني فر با فاصله از هم قرار مي­دهيم. سپس روي شيريني­ها را با پودر پسته تزئين كرده و سپس به مدت 20 دقيقه با دماي 150 درجه سانتيگراد مي­پزيم.

نكته 1: نان­ها بعد از پخت نبايد خيلي تغيير رنگ بدهند.
نكته 2: هنگام خارج كردن سيني از فر بايد توجه داشته باشيد كه سيني را با ضربه روي سطح ميز قرار ندهيد، چون شيريني­ها از هم مي­پاشند.
نكته 3: شيريني­ها را بعد از مدت زمان 30 دقيقه، زماني كه كاملاً خنك شد از سيني فر خارج كنيد.
نكته 4: از چرخ گوشت به اين دليل استفاده كرديم چرا كه اين خمير نسبت به تمام خميرها خشك بوده و براي نرم كردن آن از روغن اضافي استفاده نمي­شود و به اين دليل از چرخ گوشت استفاده مي­كنيم چون اين خمير نسبت به ساير خميرها خشك­تر است و براي نرم كردن آن نمي­توان از روغن اضافي استفاده كرد. پس به جاي ورز دادن خمير، آن را از چرخ گوشت رد مي­كنيم.

نكته: مدت زمان پخت 20 دقيقه، در فر با حرارت 150 درجه سانتيگراد يا 300 درجه فارنهايت در طبقه وسط است. مدت ماندگاري خمير خام اين شيريني 15 روز و مدت نگهداري شيريني پخته 30 روز است.

 منبع:ماهنامه هنر آشپزی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)