✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

مادران باردار بايد براي شيردهي آماده شوند

1390/11/24 1:20
نویسنده : قاصــــــدك
943 بازدید
اشتراک گذاری

 

متخصصان تاكيد دارند كه برنامه‌هاي آماده‌سازي مادران براي شيردهي بايد قبل از تولد نوزاد و در دوران بارداري آغاز شوند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، وب سايت ويمن هلت در يك مقاله جديد، براي مادراني كه به تازگي صاحب فرزند شده‌اند توصيه‌هايي را ارائه كرده كه آنها را براي شير دادن به نوزادانشان بهتر آماده مي‌كند. اين توصيه‌ها عبارتند از:

- براي مراقبت‌هاي مطلوب پيش از زايمان حتما به طور مداوم و منظم به پزشكتان مراجعه كنيد. با پزشك خود درباره برنامه‌هاي شيردهي خود، بهداشت جسمي و رواني خود و نيز هر نوع دارويي كه مصرف مي‌كنيد گفت‌وگو و مشورت كنيد.

- بررسي كنيد كه بيمارستان مورد نظر شما براي زايمان چگونه شرايط را براي تغذيه نوزاد با شير مادر بلافاصله پس از تولد او فراهم مي‌كند.

- در كلاس‌هاي آموزش تغذيه با شيرمادر شركت كرده و با يك مشاور قبل از وضع حمل در اين باره صحبت كنيد.

- با مادران ديگري كه در شرايط مشابه شما هستند در گروه حمايتي گفت‌وگو كنيد تا از تجارب و حمايت‌هاي آنها نيز در اين زمينه بهره‌مند شويد.

به گزارش ايسنا، پزشكان همواره تاكيد دادند كه شيردهي تاثيرات بسيار سودمند و انكارناپذيري روي سلامت مادر و نوزاد دارد از جمله اين كه شير دادن به نوزاد حداقل تا شش ماهگي، خطر ابتلا به فشار خون بالا در مادر را در سالهاي آتي زندگي وي حداقل تا يك چهارم كاهش مي‌دهد و زناني كه هرگز به فرزندشان شير نداده‌اند، بيشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند. نوزاد نيز در اثر تغذيه با شير مادر در ماه‌هاي نخست زندگي در برابر بسياري از بيماري‌ها و مشكلات سلامتي مصونيت پيدا مي‌كند و از نظر جسمي مقاوم‌تر مي‌شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)