✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

10 دليل اشتباه براي بچه دار شدن!

1390/11/18 11:35
نویسنده : قاصــــــدك
1,155 بازدید
اشتراک گذاری
10 دليل اشتباه براي بچه دار شدن!

بسياري از پدر و مادرهايي که دو سه تا بچه قد و نيم قد دارند، حتي همين حالا هم نمي توانند به يک سوال ساده جواب بدهند: «چرا بچه دار شديد؟» قديم ها مي شد بچه دار شدن را يک جور سرنوشت بيولوژيک دانست که هر ازدواجي را منجر به چند تا بچه مي کرد، اما حالا ديگر اوضاع عوض شده است. روش هاي پيشگيري از بارداري و آگاهي زنان و مردان جوان از مسئوليت هاي مادري و پدري باعث شده عملا بچه دار شدن يک فرآيند پيش بيني شده باشد. به همين دليل است که والدين امروز فرصت مناسبي براي فکر کردن به جواب اين سوال دارند: «چرا مي خواهيم بچه دار شويم؟» به جواب هاي خودتان فکر کنيد و آن ها را با جواب هاي اين صفحه چک کنيد؛ اگر خداي نکرده، يکي از اين بهانه ها، دليل شما هم هست، در تصميم تان تجديدنظر کنيد.

● خلاصي از دست گيرهاي فک و فاميل

اگر چند ماهي از ازدواج تان گذشته باشد و بچه دار نشده باشيد، حتما چندتا از اين جمله ها را شنيده ايد: «شما هنوز بچه ندارين؟»، «بسه ديگه هر چي دونفري بودين، سه تا بشين!»، «يه کاري کنين تا ما زنده ايم نوه مون رو ببينيم!» و جملاتي شبيه اين که مي تواند از زبان مادر و پدر خودتان يا حتي دورترين فاميل و همسايه و دوست و همکار بيرون بيايد. اغلب زوج هاي جوان چند ماه اول را استقامت به خرج مي دهند و در مقابل اين حرف ها لبخند مي زنند و سر تکان مي دهند. اما اگر کارتان به جايي رسيده که اين حرف ها به شما برمي خورد و از دست شان خسته شده ايد، مواظب تصميمي که مي گيريد، باشيد. مبادا به خاطر خلاص شدن از شر اين حرف هاي خاله زنکي بخواهيد يک بچه به دنيا بياوريد تا دهان آن ها را بسته باشيد؟! براي بچه دار شدن به زمان مناسب و زمينه هاي آن فکر کنيد. دهان اين جور آدم ها هم هيچ وقت بسته نمي شود؛ مطمئن باشيد!

● بچه ها خيلي نازن!

بعضي ها از بدو تولد عاشق بچه اند! حتي پيش از ازدواج هم از ديدن يک بچه لپ گلي دل شان غش مي رود و براي همه بچه هاي فاميل کادو مي خرند و هر جا باشند، بچه ها از سر و کول شان بالا مي روند. اگر هر يک از شما (زن يا شوهر) اين طوري هستيد، براي بچه دار شدن اصرار نکنيد. بزرگ کردن بچه خود آدم، با بازي کردن و کشيدن لپ بچه هاي ديگران خيلي فرق دارد. بعدا نگوييد نگفتيم!

● داشتن يک پسر/ دختر

ممکن است شما عاشق دختر کوچولوهاي تپلي باشيد يا همسرتان به داشتن يک پسر قلدر افتخار کند، اما اين اصلا بهانه خوبي براي بچه دار شدن نيست. ۵۰ درصد اصلا احتمال کمي نيست و هنوز هم هيچ راه عملي و قطعي براي انتخاب جنسيت بچه وجود ندارد. بنابراين اگر به اين بهانه بخواهيد بچه دار شويد، به احتمال ۵۰ درصد با کودکي مواجه مي شويد که آن را نمي خواهيد.

● يک تجربه ناموفق

مرگ کودک بزرگ تر يا سقط جنين، هرچند ضربه عاطفي بسيار بزرگي است، اما به هيچ عنوان بهانه مناسبي براي به دنيا آوردن يک کودک ديگر نيست. اين که فکر کنيد يک بچه ديگر مي تواند جاي خالي کودک از دست رفته را پر کند، کاملا اشتباه است. از طرفي، هيچ چيز نمي تواند اندوه و جاي خالي تجربه ناموفق قبلي را پر کند. از سوي ديگر، نبايد به کودک به چشم جايگزين کودکي ديگر نگاه کرد.

● بچه داشتن مد شده

بله، واقعا تعداد بچه ها در اطراف ما خيلي بيشتر شده و اين به دليل رسيدن خيل جمعيت دهه ۶۰ به سن باروري است؛ پس اين را به حساب مد نگذاريد. مطمئن باشيد اگر زود بچه دار نشويد از هيچ چيز عقب نمي مانيد!

● داداشم اينا دارن بچه دار مي شن!

چه به خاطر چشم و هم چشمي باشد و چه خوشحالي از اين که کودک تان يک همبازي در فاميل دارد، اين بهانه، دليل مناسبي براي بچه دار شدن نيست. بچه دار شدن مسابقه نيست که بخواهيد سريع خودتان را به جاري و خواهرشوهر و برادرزن تان برسانيد! اگر چنين بهانه اي را براي بچه دار شدن انتخاب کرده ايد، هنوز خيلي براي مادر و پدر شدن بچه ايد!

● خانه داري به جاي شاغل بودن

اگر يک خانم شاغل هستيد و حالا از چند سال کار مداوم خسته شده ايد و دل تان يک تغيير در روش زندگي مي خواهد، بچه را بهانه نکنيد. درست است که بعد از زايمان ۶ ماه مرخصي داريد، اما براي استراحت روي آن اصلا حساب نکنيد. بچه دار که شديد، مي فهميد کار کردن در اداره در مقابل خانه داري و بچه داري يک جور استراحت به حساب مي آيد!

● حل اختلافات خانوادگي

اگر با همسرتان دائم دعوا و بگومگو داريد، يکي از شما دو نفر عادت هاي زشت يا اعتياد به سيگار يا مواد مخدر دارد، خانواده همسرتان تحقيرتان مي کنند، از خانواده خودتان دور هستيد يا مسائل ديگري شبيه اين، به داشتن يک بچه براي پناه بردن به او از شر اين اختلافات فکر نکنيد. کودک، مسئول حل مشکلات روحي شما نيست. اتفاقا براي بچه دار شدن بايد زماني را انتخاب کنيد که روابط تان با همسرتان به يک پايداري نسبي رسيده باشد.

● ما مشکل پزشکي نداريم

بعضي ها مي گويند «حالا شما يه بچه رو بيارين، مطمئن شين که مشکلي ندارين، بعد اگر نخواستين، دومي رو نيارين!» اين يکي از تئوري هاي شاهکار بزرگان فاميل است! براي رد فرضيه خاله خان باجي هاي فاميل در مورد اين که چرا شما بچه دار نمي شويد و اشکال از کدام يکي تان است، لازم نيست يک بچه بياوريد. اجازه دهيد آن ها هم موضوعي براي گردهمايي هاي شان داشته باشند!

● لباس هايي که روي دست تان مانده اند

اگر کلي لباس بارداري و لباس هاي کوچک نوزادي از فرزند يکي دو ساله تان داريد، لزومي ندارد براي استفاده مجدد از آن ها به فکر يک بچه ديگر باشيد. مي توانيد آن ها را به يک مادر باردار ديگر ببخشيد يا براي سيسموني افراد نيازمند، کنار بگذاريد. براي به دنيا آوردن فرزند دوم دنبال بهانه هاي بهتري باشيد!

● چه دلايلي براي بچه دار شدن خوب است؟

عجيب نيست اگر با خواندن ۱۰ بهانه نادرست، اين سوال به ذهن تان رسيده باشد «پس چه دليلي براي بچه دار شدن خوب است؟» اين دلايل را بخوانيد، تا بدانيد دلايل درست براي بچه دار شدن کدام ها هستند.

▪ دليل فردي: مي خواهم نوع ديگري از عشق را تجربه کنم

همان قدر که ازدواج، دريچه اي تازه اي از عشق را روي شما گشوده است، بچه دار شدن مي تواند دنيا را در نظر شما عوض کند. اگر فکر مي کنيد قلب تان گنجايش يک عشق عظيم و غير قابل توصيف را دارد و مي خواهيد تمام اين عشق را به کودک تان ببخشيد، دليل خوبي براي بچه دار شدن داريد.

▪ دليل خانوادگي: مي خواهيم يک خانواده واقعي باشيم

اين دليل، کاملا عاقلانه است. تا وقتي که يک زوج جوان دو نفره باشيد، هنوز خيلي هم «خانواده» به حساب نمي آييد. تعريف خانواده با وجود يک يا ۲ کودک شکل مي گيرد. حضور بچه ها شما را بيشتر به بستگان و به همديگر گره مي زند و روابط انساني پيچيده تري را تشکيل مي دهد.

▪ دليل انساني: مي خواهيم به آدم هاي خوب دنيا يکي اضافه کنيم

اين که بگوييم در اين دنياي کثيف و ال و بل و جيمبل نمي شود بچه دار شد، لعنت فرستادن به تاريکي است. آن هايي که مي خواهند به همين دنياي جيمبل يک آدم خوب اضافه کنند، شجاعت روشن کردن شمعي را داشته اند. اين دليل، يک دليل عالي براي بچه دار شدن است، اما با بچه دار شدن تمام نمي شود. يادتان باشد آدم هاي بد و معمولي در اين دنيا زيادند! تربيت يک آدم خوب، خيلي سخت تر از تصميم براي به دنيا آوردنش است.

▪ دليل ديني: مي خواهيم فرزند صالحي از خود به جا بگذاريم

باقيات صالحات تنها چيزي است که بعد از مرگ آدم روي زمين مي ماند و مي تواند اثرش را بعد از مرگ هم نشان بدهد. يکي از اين باقيات، فرزند صالح است. با به دنيا آوردن يک فرزند و تربيت درست او، مي توانيد يک نسل صالح به جا بگذاريد که تا دنيا باقي است، خيرشان (و خيرتان) در دنيا بماند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)