✿مجله اینترنتی کفشدوزکـ✿

حقـه‌هاي دكوراسيون از نوع ريز ولي زيبا

1390/9/30 13:10
نویسنده : قاصــــــدك
1,721 بازدید
اشتراک گذاری

هر كاري كه بكنيد باز هم اتاق بچه‌ها هميشه به‌هم ريخته است. بچه‌ها بازي مي‌كنند و به هم مي‌ريزند. غذا مي‌خورند و مي‌ريزند و مي‌پاشند. هيچ وقت هم دوست ندارند چيزي را مرتب كنند. براي اين‌كه كمتر اتاق فرزندتان به هم بريزد و مجبور نشويد مرتب و با صرف وقت زياد آن را رو به راه كنيد، اين راه‌ها را امتحان كنيد.

هر كاري كه بكنيد باز هم اتاق بچه‌ها هميشه به‌هم ريخته است. بچه‌ها بازي مي‌كنند و به هم مي‌ريزند. غذا مي‌خورند و مي‌ريزند و مي‌پاشند. هيچ وقت هم دوست ندارند چيزي را مرتب كنند. براي اين‌كه كمتر اتاق فرزندتان به هم بريزد و مجبور نشويد مرتب و با صرف وقت زياد آن را رو به راه كنيد، اين راه‌ها را امتحان كنيد.

نمايشگاه درست كنيد

بخش زيادي از به هم ريختگي اتاق كودك به خاطر وسايل نقاشي است. علاو ه‌بر اين‌كه هميشه مدادرنگي‌ها و كاغذهاي كوچولوي شما روي زمين پخش است، خيلي وقت‌ها رنگ‌ها روي زمين مي‌ريزند و كف و ديوارها را كثيف مي‌كنند. براي جلوگيري از اين اتفاق، گوشه‌اي از اتاق را به نقاشي اختصاص دهيد. يك پايه تهيه كنيد و روي آن كاغذ رولي يا چند كاغذ بزرگ روي هم بگذاريد و از جلوي آن براي قرار دادن وسايل نقاشي استفاده كنيد. مي‌توانيد كف آن بخش از اتاق روزنامه يا سفره پهن كنيد تا چيزي روي زمين نريزد. با اين روش هميشه نقاشي كودك شما جلو چشم است و او به كار بيشتر تشويق خواهد شد.

از جعبه‌ها استفاده كنيد

وسايل بچه‌ها معمولا كوچك هستند. به همين دليل سخت مرتب مي‌شوند. براي نگهداري اين وسايل كوچك مي‌توانيد از چند جعبه استفاده كنيد؛ براي مثال جعبه كفش. آن‌ها را دور نريزيد. روي جعبه‌ها برچسب بچسبانيد و هر كدام را به يك وسيله اختصاص دهيد. يكي را به مداد رنگي‌ها، ديگري را به عروسك‌هاي كوچك و آن يكي را به لگو يا پازل. جمع كردن وسايل با وجود اين جعبه‌ها خيلي راحت‌تر خواهد بود. مي‌توانيد آن‌ها را به راحتي در كمد بگذاريد.

با كمك تكنولوژي فضا را ذخيره كنيد

شايد دوست داشته باشيد نقاشي‌ها، كاردستي‌ها، اسباب‌بازي‌ها يا لباس‌هايي كه براي فرزندتان كوچك شده را نگه داريد. كار قشنگي است اما جاي زيادي از اتاق كودك شما را خواهد گرفت. به جاي نگهداري از اين وسايل و پر كردن كمد مي‌توانيد از وسايل عكس بگيريد يا نقاشي‌ها را اسكن كنيد و آن‌ها را در كامپيوترتان ذخيره كنيد. بعد از اين كار مي‌توانيد لباس‌ها و اسباب‌بازي‌هاي كهنه را به خيريه بدهيد.

يك كتابخانه قابل حمل درست كنيد

اگر بتوانيد يك گاري جالب مثل اين پيدا كنيد مي‌توانيد از آن به جاي قفسه استفاده كنيد. مي‌توانيد كتاب‌ها يا اسباب‌بازي‌هاي فرزندتان را در آن بريزيد و هر جاي اتاق كه دوست داريد بگذاريد. هم اتاق زيباتر مي‌شود و هم راحت‌تر مي‌توان آن را مرتب كرد. بچه‌ها هم خيلي راحت مي‌توانند هر وسيله‌اي كه مي‌خواهند را از توي آن بردارند.

جايي براي مخفي كردن درست كنيد

وسايلي در اتاق وجود دارد كه تحت هيچ شرايطي مرتب نمي‌شوند. وسايلي مثل اسباب‌بازي‌هاي قديمي يا خرده‌ريزهاي ديگر كه بهترين راه براي مرتب كردن آن‌ها مخفي كردن‌شان است. براي آن‌ها مي‌توانيد جاي مخصوصي در نظر بگيريد كه ديده نشوند. براي مثال كمدي بخريد كه طبقه‌هاي پاييني آن در داشته باشد. اگر چنين كمدي نداريد، مي‌توانيد پرده‌هاي كوتاه بدوزيد، به قفسه‌هاي پاييني كمد نصب كنيد و وسايل را پشت پرده بگذاريد تا اتاق كاملا مرتب به نظر برسد.

از قابليت ديوارها استفاده كنيد

چرا فكر مي‌كنيد بايد همه چيز را در كمد يا قفسه بگذاريد؟ ديوارها فضاهاي مناسبي هستند براي اينكه بتوانيد خيلي از عروسك‌ها يا اسباب‌بازي‌هايي كه هميشه در كمد مي‌گذاشتيد را به آن آويزان كنيد و علاوه‌بر زيباتر كردن اتاق، وسايل ديگري را در كمد جاي آن‌ها بگذاريد. براي اين كار كافي است چند ميخ به ديوار بزنيد و عروسك‌هايي كه آويز دارند را روي ديوار بگذاريد. با اين كار اتاق شما بيشتر از هر وقت ديگري شبيه اتاق بچه خواهد شد و كودك شما مي‌تواند به راحتي هر عروسكي را كه دوست دارد، انتخاب كند و با آن بازي كند.

فروشگاه لباس طراحي كنيد

مي‌توانيد با يكي از لباس‌هاي كودكي فرزندتان يك تابلوي بامزه درست كنيد. يك كاغذ كادوي بامزه را قاب بگيريد و لباس را به آن وصل كنيد. هم تابلوي زيبايي خواهيد داشت و هم فرزند شما با ديدن اين‌كه قبلا چقدر كوچك بوده لذت خواهد برد. حتي مي‌توانيد هر چند وقت يك‌بار اين لباس را عوض كنيد و با تغيير آن شكل جديدي به دكوراسيون اتاق بدهيد.

اين سبدهاي رنگي

خيلي از لباس‌هاي فرزند شما مثل لباس‌هاي بازي يا چيزهاي ديگر چروك نمي‌شوند. مي‌توانيد به جاي استفاده از چوب لباسي كه تقريبا هيچ بچه‌اي از آن خوشش نمي‌آيد، چند سبد رنگي در اتاق بگذاريد و از فرزندتان بخواهيد، لباس‌هايي را كه مشخص مي‌كنيد در آن‌ها بريزد. مي‌توانيد براي جوراب‌ها يك رنگ و براي لباس‌هاي ديگر رنگ‌هاي ديگري در نظر بگيريد.
-
اتاقي پر از چمدان

مــي‌توانــيد از چمدان‌هاي بامزه هم براي جمع كردن وسايل اتاق فرزندتان استفاده كنيد. چمدان‌هايي را كه از آن‌ها استفاده نمي‌كنيد، كمي تزئين كنيد و روي هم بگذاريد. مي‌توانيد كلي از اسباب‌بازي‌ها را در آن بگذاريد. اسباب‌بازي‌هايي كه كمتر استفاده مي‌شود را در چمدان‌هاي زيري و پر استفاده‌ها را در چمدان‌هاي رويي بگذاريد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

جغله کوچولو
30 آذر 90 23:52
سلام تنها چند دقیقه ناقابل مى تواند از یک شب عادى، شب یلدا بسازد؛ ولى با هم بودن است که آن را نیک نام کرده و در تاریخ ماندگار شده است شب یلداتون مبارک باشه یک عکس به مناسبت شب یلدا تو خیابون عموهام ازم انداختند خوشحال میشم ببینین و نظرتون رو بگین اینم لینک عکسم http://www.jegheleh.ir/l01.jpg شاد و موفق باشید
الهه
4 دی 90 9:32
سلام ميشه لطف كنيد لباساي بافتنيه بيشتري رو اموزش بديد؟
مامان پریسا
8 دی 90 18:21
سلام وب بسیار خوب و پر باری دارید. با اجازه لینکتون کردم. از وب ما هم دیدن کنید. ممنون.
آگهی و تبلیغات رایگان
8 دی 90 18:31
تبلیغات خود را رایگان به ما بسپارید
جی جی ناز
16 دی 90 22:27
سلام. از شما برای حضور در بزرگترین سایت والدین و کودکان ( جی جی ناز ) دعوت به عمل می آوریم. http://jijinaz.com/
سمانه مامان پارسا جون
19 دی 90 0:58
خیلی عالی بود ممنون استفاده کردم شما چرا ما رو لینک نکردید؟
نرم افزار آموزش كودكان كفشدوزك
19 دی 90 9:16
به آینده فرزندتان بیندیشید
مامان پریسا
19 دی 90 20:00
نکات جالبی بود.
دانستنیهای کودکان
21 دی 90 9:15
وبلاگ خوبی دارید خوشحال میشم به ما هم سر بزنید